Rubik-26 Gobe dvosed leto izdelave: 1988 konstruktor: Erno Rubik
R-26 Góbé je eno iz vrste kovinskih jadralnih letal, ki jih je od leta 1957 zasnoval madžarski
konstruktor Ernó Rubik. To je dvosedežno jadralno letalo, namenjeno za osnovno šolanje. Zanimiv je
položaj pilotov v kabini: drugi sedež je višje in omogoča učitelju odličen razgled naprej. Prototip je
prvič poletel leta 1961. Serijska proizvodnja se je začela leta 1962, prvo serijsko letalo pa je poletelo
avgusta 1963. Proizvedli so jih 193. Petnajst so jih izvozili na Kubo, po enega pa v Združeno
kraljestvo, v ZDA in v Avstrijo. Za izvoz na Zahod so letalo prilagodili in izdelali serijo letal z oznako R-
26SU. Kljub temu pa prodaja v Zahodno Evropo ni posebej uspela. Letalo, ki ga imamo v floti kluba
Letov je iz te serije.
R-26 Góbé je pretežno aluminijaste monokok konstrukcije. Krila imajo kovinsko torzijsko škatlo pred
edinim glavnim nosilcem, prekrito z valovitimi ploščami iz aluminijeve zlitine, na zadnji polovici so
krila in komandne površine pokrite s platnom. Krilo ima modificiran profil Göttingen 549. Zračne
zavore tipa Schempp-Hirth so na spodnji in zgornji površini krila. Valovita pločevina iz aluminija na
prednjih robovih kril se je izkazala za dovolj trdno, zato ima krilo bistveno manj reber in kovic v
primerjavi s podobnimi kovinskimi konstrukcijami. Rezultat so bili nižji proizvodni stroški in – skupaj s
široko uporabo blaga na zadnjih robovih in trupu – nizka lastna teža, primerljiva z enosedežnimi
jadralnimi letali. Letalo ima neuvlačljivo glavno kolo in smučko na repu. Uravnoteženo smerno krmilo
je izredno veliko in učinkovito. Letalo je lepo obvladljivo, zlasti na majhnih hitrostih.
Komande letala so povezane s krmili z ročicami (tudi smerno krmilo).
Drugi sedež nima instrumentov; zadnji sedež je toliko dvignjen, da ima učitelj dober pogled na
instrumente, nameščene pred učencem. Kot dodatna oprema je bil na voljo ločen komplet
instrumentov za zadnji sedež, zaradi česar so to jadralno letalo uporabljali tudi za šolanje brez
zunanje vidljivosti.
R-26S je bil zasnovan tako, da ga je mogoče enostavno razstaviti za kopenski prevoz s prikolico. Leta
2010 je bilo v madžarskem civilnem registru še sedemdeset R-26 in sedeminpetdeset R-26SU.