Slingsby Tandem Tutor dvosed leto izdelave 1951 konstruktor: John Sproule

Slingsby T-31 Tandem Tutor
T-31 je dvosedežno jadralno letalo, razvito na osnovi enosedežnega šolskega letala T-8 Kirby Tutor iz
leta 1937. Nastalo je v času, ko so po svetu opuščali stari način šolanja z enosedežnimi jadralnimi
letali in prehajali na nov način šolanja z dvosedežnimi letali. Želeli so klubom in RAF dati enostavno,
lahko in poceni šolsko letalo. V razvojni liniji je bilo med Kirby Tutorjem in Tandem Tutorjem še eno
letalo: T-29 Motor Tutor. Trup Kirby Tutorja so toliko podaljšali, da so v kljun lahko montirali motor.
Krila in repne površine so ostale nespremenjene. Za dvosedežnega Tandem Tutorja so trup malo
razširili in predelali kljun, da so dobili prostor za sedež učenca. Trup ima v sprednjem delu prerez
šesterkotnika in v zadnjem delu prerez peterokotnika. Zgrajen je iz lesene rešetke in oblečen s
platnom. Krila so na pogled povsem enaka kot pri T-8, le zaključki kril so na vsaki strani skrajšani za
dva cm. Tudi repne površine so ostale enake. Leta 1949 je poletel prototip T-31A, kmalu zatem pa so
začeli s serijsko izdelavo T-31B, ki je dobil zračne zavore in majhne dodatne opornice na glavnih
opornicah krila.
Največ teh letal je služilo za osnovno šolanje pilotov v RAF Air Cadets – kar 126. Njihova letala so
dobila oznako Cadet TX Mark 3. Ker je bilo letalo zelo podobno njihovim enosedežnim letalom je bil
prehod z dvosedežnega na enosedežno zelo lahek. Veliko teh letal so imeli tudi klubi po celem
Združenem kraljestvu. Večina teh letal je bilo sestavljenih iz kompletov in rezervnih delov z uporabo
obstoječih Tutorjevih kril. T-31 so izvozili v Burmo, Cejlon, Izrael, Jordanijo, Libanon, Pakistan in
Rodezijo. Poleg tega so nekaj letal izdelali tudi v Argentini, Izraelu in na Novi Zelandiji. V tovarni so za
klub Waikerie v Avstraliji leta 1952. izdelali letalo z povečanim razponom 15,64 m in ga poimenovali
T-35 Austral.
Sredi osemdesetih let so v RAF modernizirali floto in začeli uporabljati stekloplastična letala so T-31
razprodali klubom. Kljub temu to letalo ni doseglo v klubih takšnega slovesa kot starejši brat T-21
Sedbergh iz leta 1944. Tandem Tutorja se je držal sloves letala »za letenje po šolskem krogu in
pristajanje po grbinah na vzletiščih«. Izdelali so več kot 200 teh letal. Nekatere so lastniki pozneje
predelali v preprosta ultra lahka letala Moto Tutor. V sprednjo pilotsko kabino so nameščali
večinoma Volkswagnove motorje in dodali »tricikel« podvozje.